همکاران محترم، اساتید بزرگوار، دانشجویان عزیز و پرستاران گرامی

 اکنون که به یاری خداوند متعال توفیق پیدا کردیم «دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران» را برنامه ریزی نمائیم خوشحالیم موضوعی را انتخاب کردیم که تاکنون کمتر در مورد آن صحبت شده و مورد نیاز همه متخصصین محترم کودکان و به خصوص رشته های نوزادان، خون، ایمونولوژی، پاتولوژی و آزمایشگاه و زنان می باشد. تلاش نمودیم در دبیرخانه کنگره همکاری نزدیک انجمن نوزادان را جلب نموده و در یک مشارکت تنگاتنگ همراه با اعضای هیئت مدیره انجمن نوزادان برنامه ای را برای کنگره تدوین کنیم که از اساتید مبرز و برجسته هر دو رشته در سطح ملی و بین المللی که معمولاً تجربه کافی و ارزنده در این زمینه دارند استفاده کنیم.

همچنین به محققین رشته های بالینی کودکان و رشته های علوم پایه مرتبط که تحقیقاتی در زمینه هماتولوژی نوزادان دارند فرصت داده خواهد شد که در این همایش به صورت سخنران و یا پوستر مشارکت داشته باشند.

22 تا 24 شهریورماه فرصت خوبی برای همکاران خواهد بود که در یک همایش گرم و صمیمی با افراد با تجربه در سطح ملی و سطح بین المللی به تبادل نظر بپردازند و موضوعات مورد بحث در این همایش شامل کم خونی های نوزادان، همولیز، ترومبوسیتوپنی ایمون و غیر ایمون، ترومبوسیتوپنی مادرزادی، ترومبوز، اختلالات خونریزی دهنده، ضعف ایمنی و نوتروپنی، تزریق خون و فرآورده های خونی، پیوند مغز استخوان و بدخیمی در نوزادان خواهد بود.

همچنین پانل دانشجویی به صورت فعال در طول کنگره خواهیم داشت و کارگاههای ویژه برای پرستاری تدارک دیده شده است. سعی خواهیم کرد در طول کنگره که در فصل تابستان و تعطیلات تابستانی خواهد بود میزبان شایسته ای برای خواهران و برادرانی که از اقصی نقاط کشور در این همایش حضور پیدا خواهند کرد باشیم. از کلیه همکاران علاقه مند به موضوع دعوت می شود مقالات خود را در این زمینه به دبیرخانه کنگره ارسال و عزیزانی که میخواهند در این برنامه بازآموزش شرکت کنند در سایت کنگره  www.iphos2017.com ثبت نام نمائید.

من الله التوفیق

دکتر حسن ابوالقاسمی

رئیس دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران